fbpx

גבינת ברי עיזים

גבינת ברי

גבינת ברי

אחת הגבינות המוערכות בעולם ופרט בצרפת הינה גבינת הברי, ובהתאם היא מחזיקה בתואר "גבינת המלכים", ולו בשל מלך צרפת שנחשף אליה במאה ה18 ומאז הוא ואומה שלמה התאהבו בגבינה, ואף יש שייחסו לה את נפילת המונרכיה הצרפתית, ולו כי לואי ה16 לא עמד בפיתוי: בעת מנוסה עצר בפונדק דרכים בכדי ליהנות מטעמה, עובדה שמהר מאוד הובילה לתפיסתו.

ברי דה מו וברי דה מלן

הברי מגיעה אלינו מצפון מרכז צרפת והיא נהנית משלל חיקויים בכול העולם. מקור החלב מגיע מהפרה ותהליך ההבשלה נע בין 3 ל10 שבועות, כאשר רק שני מותגים זכאים להתהדר בשמה: "ברי דה מו" ו"ברי דה מלן". מהם ההבדלים? ובכן ה"ברי דה מו" אינה מפוסטרת, מכילה נגיעות של שמרים, היא בעלת ארומה של אגוזים והיא מאופיינת במרקם מאוד חלק שנחשב נוזלי. בנוסף, צבעה צהוב ומעטה של עובש מכסה אותה. לעומתה, ה"ברי דה מלן" בעלת ארומה יותר עדינה, היא כן מפוסטרת, תהליך ההבשלה יותר ארוך, קליפתה יותר כהה וגם היא מכילה קרום לבן. כמו כן, למרות שיש שני סוגים, עדיין ניתן למצוא מנעד נרחב של טעמים, ואף קיים ברי תעשייתי שאינו מיוצר באופן ידני, והוא נחשב כ"גבינה בנוסח ברי", משמע מדובר בחיקוי.

מה ליד?

מחוץ למקרר הגבינה תחזיק מעמד כשלושה ימים והיא נהדרת לצד ענבים, יינות קינוח וקרקרים, אך גם בתבשילים גבינת הברי תתקבל נהדר, ולו בשל מרקמה הרך.

לגבינות נוספות לחצו על התמונות למטה >>

Call Now Button גלילה למעלה