fbpx

פרובולנה – גבינה על האש

פרובולנה גבינה על האש

גבינת פרובולנה מגיעה אלינו היישר מאיטליה. מדובר בגבינה חצי קשה בעלת נגיעות פיקנטיות. היא עשויה מחלב פרה ויש מקומות שבהם נוהגים ליישן אותה לפחות כ4 חודשים. אם אכן בוחרים בכך, מוסיפים למרכיבים אנזים העונה לשם "ליפאז" – אנזים שמקורו בחלב עזים. מי שינסה גבינה זו יגלה נדבך נוסף של חריפות. מכאן שכיום נמצא שני סוגים של גבינת פרובולנה: Provolone Piccante וProvolone Dolce, כך שהאחת מעט חריפה ונמכרת בגושים יחסית גדולים (בין 6 ל 100 ק"ג) והשנייה מעט יותר מתוקה ונמכרת בגושים יחסית קטנים (בין 1/2 ל6 ק"ג). היכן מוצאים? הכירו מעדניה הוד השרון – מעדניה שמציעה מבחר עשיר ואיכותי של גבינות מכל העולם.

צורניות

את הפרובולנה נמצא בשלל צורות, כך שברחבי העולם נהוג לכנות כל צורה בשם מעט שונה, למרות שהטעם סה"כ זהה. בעיקרון קיימות 4 אריזות. ישנה צורת נקניק, מלון, אגס ואפילו צורה של בקבוק קטום. מאין נובעות הצורות? ובכן את הגבינה יוצרים בטכניקה שמזכירה במעט עשיית פסטה, משמע יוצרים סיבים, כך שמתאפשר משחק עם צורניות.

הצעות הגשה

מדובר בסוג הגבינות שמומלץ להגיש חם, ופה ניתן למצוא מנעד נבחר של הצעות הגשה. כך למשל יש שבוחרים להמיס אותה על האש ולאחר מכן להגיש אותה עם רוטב צ'ימיצ'ורי או עם רוטב עגבניות חריף קלות, יש שבוחרים לטגן אותה ממש כמו שניצל, ויש שבוחרים לעשות אותה על הגריל כמו סטייק, בליווי שמן זית, מלח ופלפל – כ2.5 דקות כל צד.

Call Now Button גלילה למעלה