fbpx

ממרח טפנד זיתים

ממרח זיתים

מה הופך את אותו ממרח זיתים להיקרא טפנד? ובכן כאשר לוקחים ממרח זיתים ומוסיפים לו צלפים הממרח הופך לטפנד – מאכל שנודע לטובה עוד בתקופה העות'מאנית, בה האימפריה המלכותית התפארה בתבשילי דגים מעושנים, כך שהטפנד היווה תוספת עשירה ומשמעותית במגוון ארוחות. עם השנים ממרח טפנד זיתים עבר כמה תהפוכות ולרוב הוא כבר אינו מכיל צלפים, אך כן תמיד מכיל שמן זית, כאשר צורת הכתישה של הזיתים משתנה בין ממרח אחד לשני.

מה בתוכו ומה ליד

ממרח הטפנד מאוד מומלץ, מסייע להפוך כריך פשוט לכריך מלכים. הטפנד משתלב נהדר עם שלל גבינות וכמובן עם פסטה, דגים ובשרים צלויים. במקרה זה החוק הקולינארי הוא שאין חוקים – ממרח טפנד זיתים הולך נהדר עם לא מעט מאכלים. כמו כן, טעות לחשוב שטפנד זיתים מכיל אך ורק שמן זית וזן מובחר של זיתים, אלא בין היתר ניתן למצוא ממרחי טפנד זיתים שמכילים חומרי גלם נוספים, קרי עלי טימין, שום, לימון, אורגנו, פטרוזיליה וכדומה.

הצעת הגשה

רוצים להפוך כריך טעים לכריך מופלא? קחו לחם כפרי, ביחרו גבינת פטה טובה, הכינו בתנור פלפלים קלויים (או לחלופין תרכשו עגבניות מיובשות), הכינו כמה עלי רוקט, מרחו על הפרוסה את ממרח הטפנד והחלו להרכיב את הכריך. רוצים להשקיע גם בילדים שפחות אוהבים גבינות מתוחכמות? המירו את גבינת הפטה בסלט ביצים ואפילו בגבינת קוטג' פשוטה.

Call Now Button גלילה למעלה