fbpx

מרק דלעת חגיגי

זמן הכנה: רבע שעה

זמן בישול: שעה וחצי

סך הכל: שעה וחצי

מרק דלעת עם גבינת גרוייר

הגבינה השוויצרית ידועה בטעמה האגוזי, במרקמה הגרגירי ובנגיעה מלוחה עמומה. גבינת גרוייר מצוינת בפני עצמה והיא נהדרת בליווי מאכלים קרים וחמים. כך למשל גבינת גרוייר מדהימה במנות פונדו ובמרק בצל צרפתי ופשוט מעוררת חגיגה בשלל סלטים רעננים שיודעים לקבל אותה בברכה. גם אתם מבקשים לרכוש גבינות משובחות ולייצר מהן מאכלים איכותיים בעלי טעמים נהדרים, כך שבכול פעם תשתוקקו להכיר מתכונים חדשים שידגדג לכם לנסות? הכירו מעדניה על רמה – מעדניה הוד השרון.

יש מנות שמספיק רק לראות אותן בכדי להבין שהן מהוות הבטחה שהולכת להתממש, וכך הוא בדיוק אותו מרק כתום שצפה בו להנאתה גבינת גרוייר.

מצרכים:

  • 2 דלעות כמה שיותר קטנות ושמזכירות בצורתן קערת מרק
  • 80 גרם קרוטונים בטעם שום (ניתן להכין לבד)
  • 1/2 כוס גבינת גרוייר מגורדת
  • 90 מ"ל שמנת לבישול
  • ענפי טרגון
  • מלח ופלפל לבן

אופן ההכנה:

שוטפים היטב את הדלעות ויוצרים מכסה, באמצעות חיתוך הקצה – בצד ממנו יוצא הגבעול. עתה לאחר שנוצר פתח מרוקנים את תוכן הדלעת ומשאירים אותה חלולה – עם דופן יחסית עבה. בשלב זה לוקחים את הקרוטונים ואת גבינת הגרוייר ומניחים בפנים שכבה אחר שכבה (בערך כ4 שכבות), כאשר למעלה שופכים את השמנת ומתבלים במלח ופלפל לבן, ואת עלי הטרגון מניחים מעל הכול. לאחר שכל הדלעת מלאה מכסים אותה במכסה (שהכנתם מראש) ומכניסים לתנור במשך כשעה וחצי (180 מעלות). כעבור שעה וחצי מוציאים בזהירות ומגרדים בעדינות את דפנות הדלעת לתוך העיסה ומגישים על צלחת שטוחה.

טיפים

אל תמהרו לזרוק את פנים הדלעת, אלא הכינו מזה קציצות עדשים נהדרות, גם כן עם נגיעות של גבינת גרוייר. 

Call Now Button גלילה למעלה