fbpx

קוקי סאן ז'אק

קוקי סאן ז'אק היא צדפה שמיועדת לאכילה, או יותר נכון לומר שהיא רכיכה ימית שניתן למצוא בכול אוקיינוס. יש כאלו שמגיעות היישר מהים ויש כאלו שגדלות בברכה. צדפה זו זוכה לשלל מתכונים מעוררי תיאבון ובין היתר למגוון שמות, כך שאם נעצור להציג אותה בשמה העברי, נמצא שקוראים לה "מסרק יעקב", אם כי שמה הפופולארי ביותר הוא סקאלופ, שם שמגיע מהמונח האנגלי .scallops 

קוקי סאן ז'אק

פרשנויות חוצות תרבות

צדפה זו אינה רק מאוד טעימה, אלא בין היתר גם נחשבת בריאה. היא מכילה ויטמין B12, אשלגן, מגנזיום, פרוטאין והיא מכילה רק אחוז נמוך של שומן רווי. כמו כן, קוקי סאן ז'אק זוכה למעמד של פנינה: היא נחשבת יוקרתית ומככבת בשלל מנות אלגנטיות, ואכן ניתן למצוא לה ייצוג במגוון מנות מכל העולם, הן במנות שמגיעות מהמזרח והן במנות שמגיעות מהמערב, כאשר גם במטבח הערבי היא מקבלת מקום של כבוד.

ים של מתכונים אפשריים

אז מה ניתן לעשות איתה? מומלץ לטגן עם חמאה ופירורי לחם, להגישה בתוך מרק, להכין ממנה סאשימי ובאופן כללי היא נהדרת עם יין לבן חצי יבש, כרובית, אבוקדו, שמנת, שמן זית, צלפים, ג'ינג'ר, מיונז, עשבי תיבול, שמיר וחמאה, כך שבהחלט ניתן להכין ממנה מגוון מנות נהדרות במחבת, על הגריל או בווק. מכאן שאם מחפשים מתאבן נחמד לצד יין לבן, או אם מבקשים להכין ארוחה מרשימה שאינה דורשת הרבה שלבי הכנה, בהחלט הגיע הזמן שתכניסו קוקי סאן ז'אק למטבח.

Call Now Button גלילה למעלה